Blog Post

အမ်ဳိးသမီးေတြကို ထိခိုက္ေစတဲ့ ရိုးရာဓေလ့ေတြကို ျပင္သင့္သလား

ခက္ဆစ္။               ။

ကယန္းအမ်ဳိးသမီးေတြကို ပေဒါင္လို႔လည္း လူသိမ်ားပါတယ္။

အမ်ိဳးသမီးေတြ လည္တိုင္မွာ ေၾကးကြင္းအထပ္ထပ္ကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး၀တ္ဆင္တတ္ၾကတ့ဲ ကယန္းလူမ်ိဳးတို႕ရဲ႕ ေနထိုင္ရာ ကယန္းေဒသေတြမွာ မုဒိန္းမႈတစ္ခုျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ က်င့္သံုးေလ့ရိွတဲ့ ရိုးရာဓေလ့နည္းလမ္းတစ္ခု ရိွပါတယ္။

အဲ့ဒါေတာ့ ၀က္ထိုးတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ရြာေဆးတာလိုု႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။

အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္က အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကို အလိုမတူပဲ ကာမရယူတာ၊ လိမ္လည္ကာမ ရယူတာဆို ရင္ တရားဥပေဒအရ မေျဖရွင္းပဲ ေရွးတုန္းကတည္းက အသံုးျပဳလာၾကတဲ့ ရိုးရာဓေလ့နည္းလမ္းေတြအရ ေျဖ ရွင္းၾကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

ရြာရဲ႕စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြကို ခ်ိဳးေဖာက္မိတဲ့အတြက္ အမ်ိဳးသားျဖစ္သူေရာ အမ်ိဳးသမီးျဖစ္သူေရာ ၀က္တစ္ ေကာင္စီသတ္ၿပီး ရြာထဲက အိမ္ေတြကို တစ္အိမ္တစ္ပိႆာက် လိုက္လံေပးေ၀ရတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

“ကုိယ္က အၾကမ္းဖက္လုိက္တယ္။ လိမ္လည္ကာမရယူတယ္။ အလိုမတူပဲ အဓမၼျပဳက်င့္တယ္ဆိုရင္ ကယန္း ဓေလ့လို႕ေတာ့ ေျပာလို႕မရဘူး။ ကယန္းတိုင္းေတာ့ မက်င့္သံုးဘူး။ ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕အလယ္ကယန္းေက်းရြာ အုပ္စုမွာေတာ့ အဲဒီလို ေျဖရွင္းတဲ့နည္းကို က်င့္သံုးေနေသးတယ္ေပါ့။ ဒါကေတာ့ က်မတို႕အေနနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ ဆိုးတယ္လို႕ျမင္တယ္” လို႕  ကယန္းအမ်ိဳးသမီးအစည္းအရံုးက မူအန္ဂ်လာက  သူမရဲ႕အျမင္ကို ေျပာပါတယ္။

အခုလို ၀က္ထိုးၿပီးရြာေဆးတာတင္မဟုတ္ပဲ ဒဏ္ေၾကးလည္း ေပးေဆာင္ရတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။ ရြာကို ဒဏ္ ေၾကးေပးေဆာင္ရသလုိ အဓမၼျပဳက်င့္ခံရတဲ့မိန္းကေလးဟာ ဘာသာေရးအသင္းအဖြဲ႕ျဖစ္တဲ့ မယ္ေတာ္သမီး ျဖစ္ပါက အသင္းအဖြဲ႕ရဲ႕စည္းကမ္းကို ခ်ိဳးေဖာက္တဲ့အတြက္ အသင္းအဖြဲ႕ကိုလည္း ဒဏ္ေၾကးေပးေဆာင္ရ ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အဓမၼျပဳက်င့္ အၾကမ္းဖက္ျခင္းခံရသလို ၀က္သတ္ဖို႕၊ ဒဏ္ေၾကးေဆာင္ဖို႕လည္း ေငြေၾကးအကုန္အက်ခံရပါေသးတယ္။ ဒါဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြအတြက္ တရားမွ်တမႈမရိွပဲ နစ္နာဆံုးရံႈးမႈေတြ သာ ဆက္ျဖစ္ေနပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကယန္းေဒသေတြကေတာ့ ၀က္သတ္တာမဟုတ္ပဲ ၾကက္သတ္ၿပီး ရပ္ရြာလူ ၾကီးေတြကို ခ်က္ေကြ်းတာ ေခါင္ရည္တိုက္တာေတြနဲ႕ ရြာေဆးတဲ့ဓေလ့ကို က်င့္သံုးၾကပါတယ္။

”ေခါင္တစ္အိုးနဲ႕၀က္တစ္ေကာင္ရိွရင္ ဘယ္္မိန္းကေလးမဆို မုဒိန္းက်င့္လို႕ရသလို ျဖစ္သြားတယ္။ အၾကမ္းဖက္ မႈကို ပိုၿပီးေတာ့ အားေပးသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ၀က္တစ္ေကာင္ရိွတာနဲ႕ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကို အႏိုင္က်င့္ လို႕ရတယ္။ ပိုက္ဆံ(၃)သိန္းရိွတာနဲ႕ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ကို အႏိုင္က်င့္လို႕ရတယ္ဆိုတဲ့ အခြင့္အလမ္းေပး ထားသလို ျဖစ္ေနတယ္” လို႕ အၾကမ္းဖက္ခံရတဲ့အမ်ိဳးသမီးေတြ ခိုလံႈရာေဂဟာျဖစ္တဲ့ Women Safe House ရဲ႕ ဒါရိုက္တာျဖစ္သူ ရိုစီေက်ာ္ကေျပာပါတယ္။

ျပီးေတာ့ အလိုမတူပဲ အဓမၼျပဳက်င့္ခံရၿပီး ကို္ယ္၀န္ရရိွလာရင္လည္း တစံုတရာ ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ေပးမႈ မရိွပဲ ေလ်ာ္ေၾကးနဲ႕သာ အဆံုးသတ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ရြာလူၾကီးေတြရဲ႕အဆံုးအျဖတ္နဲ႕ ကိုယ္၀န္အတြက္ ေလ်ာ္ ေၾကး(၁)သိန္းမွ အမ်ားဆံုး(၃)သိန္းအထိသာေပးၿပီး တာ၀န္မဲ့စြာ ေျဖရွင္းေနၾကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေမာဆိုျမိဳ႕က ဆယ္တန္းေက်ာင္းသူတစ္ဦးကေတာ့ ေက်ာင္းတက္ဖို႕ ေ၀းလံေခါင္ဖ်ားတဲ့ မိဘေတြရဲ႕ရြာကေန အေဒၚနဲ႕ဦးေလးေတြရိွတဲ့ ျမိဳ႕ေပၚကို ေျပာင္းေရြ႕လာသူျဖစ္ပါတယ္။ သူမရဲ႕မိသားစုနဲ႕ ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္သူတစ္ဦး က  ေက်ာင္းစာအုပ္၀ယ္ေပးမယ္လို႕ လိမ္လည္ေခၚေဆာင္ကာ အလိုမတူပဲ အဓမၼျပဳက်င့္ခဲ့ပါတယ္။

“သူက အေမတို႔၊ ဦးေလးတို႔နဲ႕လည္း သိတယ္။ စာအုပ္၀ယ္ေပးမယ္ဆိုၿပီး စာအုပ္မ၀ယ္ေပးပဲ ရြာအစြန္က ၀ါးရံု ေတာထဲကို ေခၚသြားတယ္။ မလိုက္ရင္ တုတ္နဲ႕ရိုက္မယ္၊ ခဲနဲ႕ပစ္ေပါက္မယ္လို႕ေျပာတယ္။ အဲဒီမွာ က်မကို အဓမၼျပဳက်င့္တယ္” လို႕ အဓမၼျပဳက်င့္ခံရၿပီး ကေလးတစ္ေယာက္ရရိွခဲ့တဲ့ ကေလးအေမ အမ်ိဳးသမီးငယ္က ေျပာပါတယ္။

အဲဒီ အဓမၼျပဳက်င့္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ကိုယ္၀န္ရလာတဲ့အခါမွာ ကိုယ္၀န္ကို ဖ်က္ခ်ခိုင္းေပမယ့္ မိန္းကေလးက မဖ်က္ ခ်ဘဲ ကေလးကို ေမြးခဲ့ပါတယ္။

“ေက်ာင္းတက္ေနရင္းနဲ႕ ေနမေကာင္းသလို ျဖစ္လာတာနဲ႕ အေမ့ဆီျပန္သြားၿပီး ေဆးခန္းျပေတာ့ ကိုယ္၀န္ရိွေန တာ သိလိုက္ရတယ္။ သူ႕ကိုေျပာေတာ့ သူဖ်က္ခ်ခိုင္းတယ္။ က်မကေလးလည္း မထိန္းတတ္ေသးဘူး။ က်မ ေက်ာင္းပဲဆက္တက္ခ်င္ေသးတယ္။ အဲဒါရြာမိရြာဖေတြက ေလ်ာ္ေၾကးနဲ႕ ေက်ေအးဖို႕ေျပာတယ္။ မတရားသ လို ခံစားရတယ္”

အၾကမ္းဖက္ခံရတ့ဲအမ်ဳိးသမီးထဲမွာ ေဆြၾကီးမ်ိဳးၾကီး အာဏာတစံုတရာရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြဆိုရင္ေတာ့ ေလ်ာ္ ေၾကးပိုမိုရရိွၿပီး ေဆြမ်ဳိးနည္းပါးၿပီး ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူမ်ားမွာေတာ့ ေလ်ာ္ေၾကးပမာဏရရိွမႈမွာ နည္းပါးလွပါတယ္။

“မိန္းကေလးရဲ႕ေဆြမ်ိဳးမိဘက ေတာင့္တင္းတယ္၊ အာဏာတစံုတရာရိွတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေလ်ာ္ေၾကးအမ်ားၾကီး ေပးရတယ္။ မိန္းကေလးမွာက ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း သိပ္မရိွဘူး၊ ေနာက္ခံမရွိဘူးဆိုရင္ ေလ်ာ္ေၾကးကို ေသာင္းဂ ဏန္းပဲေပးတယ္။ (၅)ေသာင္းလား အမ်ားဆံုးတစ္သိန္းလားေပါ့။ ဒီမိန္းကေလးက ဗိုက္ၾကီးၿပီး ဗိုက္တစ္လံုး က်န္ခဲ့ၿပီဆိုရင္ (၁)သိန္းလား၊ (၂)သိန္းလား၊ (၃)သိန္းလား အဲဒီေလာက္ပဲ အဲဒီထက္ ပိုတာရွားတယ္။ ဒဏ္ ေၾကးကေတာ့ ဒီမိန္းကေလးရဲ႕ အသိုင္းအ၀ိုင္းေပၚမူတည္တယ္။ မိန္းကေလးက ဆင္းရဲရင္ေတာ့ ေငြနည္းတာ ေပါ့” လို႕ ကယန္းအမ်ိဳးသမီးလည္းျဖစ္သူ မူအိန္ဂ်လာကေျပာပါတယ္။

အခုလို ရိုးရာဓေလ့နည္းလမ္းေတြနဲ႕ ေျဖရွင္းတာဟာ လြန္ခဲ့ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက က်င့္သံုးလာတဲ့ အယူ အဆျဖစ္တာေၾကာင့္ အခုျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျပဌာန္းထားတဲ့ဥပေဒနဲ႕အညီ ေဆာင္ရြက္ဖို႕ကိုေတာ့ ေက်းရြာက ေဒသခံေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လက္မခံႏိုင္ၾကေသးပါဘူး။

Photo Credit: KyWO

ဒါ့အျပင္ ေ၀းလံေခါင္ဖ်ားတဲ့ ကယန္းေဒသေတြမွာ အမႈတစ္ခုျဖစ္လာရင္ ေက်းရြာရပ္မိရပ္္ဖေတြကပဲ ဆံုးျဖတ္ရ တာဟာလည္း အေၾကာင္းျပခ်က္တစ္ခု ရိွေနပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ေက်းရြာေတြမွာ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူေတြကို ဖမ္း ဆီးအေရးယူဖို႕အတြက္ ရဲမရိွတာရယ္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ဖို႕ တရားရံုးေတြ ရိွမေနတာကလည္း ဓေလ့ထံုးတမ္း ေတြကို ဆက္လက္က်င့္သံုးဖို႕ တြန္းအားေတြ ျဖစ္ေနတာပါ။

လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႕ေတြရိွတဲ့ ေဒသေတြမွာဆိုရင္ေတာ့ အၾကမ္းဖက္မႈက်ဴးလြန္တဲ့ အမ်ိဳးသားေတြကို လက္ နက္ကိုင္အဖြဲ႕ကို အပ္ၿပီး ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားတာေတြရိွေပမယ့္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူကို ေႏွာင္က်ဥ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ျခင္း မရိွတာကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။

တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ကယန္းျပည္သစ္ကို အပ္တယ္။ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္တဲ့ ေယာက်္ားေလးကို ကယန္းျပည္သစ္ဆိုတာ လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ေပါ့ေနာ္။ သူတို႕မွာက ရဲေတြလည္း မရိွဘူးေလ။ တရားရံုးလည္း မရိွေတာ့ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕ပဲရိွတယ္။ အဲဒီမွာအပ္တယ္။ တစ္ပါတ္လားႏွစ္ပါတ္လားေပါ့။ အဲဒီလိုမ်ိဳး ေျခာက္ေပါက္ထိပ္ တံုးထဲထည့္တယ္။ ၿပီးရင္ျပန္လႊတ္လိုက္တယ္။ ဆံုးမတယ္၊ ျပန္လႊတ္လိုက္တယ္၊ အဲဒီေလာက္ပဲလို႕ မူအန္ဂ် လာက ေျပာပါတယ္။

အၾကမ္းဖက္ခံရတဲ့အမ်ိဳးသားကို ထိထိေရာက္ေရာက္အေရးယူျခင္း မရိွသလို အၾကမ္းဖက္ခံရတဲ့အမ်ိဳးသမီးအ တြက္ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္လာမယ့္ကိစၥရပ္ေတြအေပၚ ထည့္သြင္းစဥ္းစားျခင္း မျပဳတာေတြဟာ အမ်ိဳးသမီးေတြ အတြက္ ဆက္လက္ရပ္တည္ဖို႕ အခက္အခဲေတြျဖစ္ေစပါတယ္။

အမႈေတြကို ေျဖရွင္းေပးတဲ့ရပ္ရြာလူၾကီးဆိုတာေတြကလည္း အမ်ိဳးသားေတြပဲ ျဖစ္တာေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးေတြ အတြက္ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ေပးႏိုင္စြမ္း မရိွတာကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။

“အထူးသျဖင့္ စီမံတာကေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးနဲ႔ ရြာနာယကေတြေပါေနာ္။ အဲဒီလိုဓေလ့အတုိင္း ေျဖရွင္းသြား ေတာ့ၿပီးရင္ ဒီမိန္းကေလးက တသက္လံုးအမဲစက္က်န္ခဲ့တယ္။ ဒီမိန္းကေလးက ၀က္ထိုးဖူးတာေလဆိုၿပီး ေတာ့ မသန္႕စင္ေတာ့တဲ့သူတစ္ေယာက္၊ အစြန္းအထင္းျဖစ္သြားတဲ့သူတစ္ေယာက္၊ တစ္သက္လံုး အဲဒီလိုပဲ သတ္မွတ္ၾကတယ္။ ေယာက်ာ္းေလးေတြကလည္း အထင္ေသးတယ္။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီဆိုလည္း ေယာက်္ား ေလး မိဘေတြက သူကမေကာင္းဘူး။ မသန္႔ေတာ့ဘူး အဲဒီလိုမ်ိဳး ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႔က ေယာက်္ားက အဲဒီအေပၚအေျခခံၿပီးမွ ခဏခဏလင္မယားစကားမ်ားတယ္။ နင္က၀က္ထိုးဖူးတဲ့သူ အရင္တုန္းက သိသိၾကီးနဲ႔ လည္း ယူတယ္။ ယူၿပီးလည္း အဲဒီဟာနဲ႕ပဲ အျမဲတမ္းထိုးႏွက္တယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး ေနာက္ဆက္တြဲေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားခံရတယ္” လို႕ ကယန္းေဒသတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဖယ္ခံုေဒသခံ မူအန္ဂ်လာက ေျပာပါတယ္။

ရိုးရာဓေလ့နည္းလမ္းေတြနဲ႕ေျဖရွင္းတာဟာ တရားမွ်တမႈမရိွဘူးလို႕ ခံစားလာရတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒီ ဓေလ့ေတြေအာက္က ရုန္းထြက္ဖို႕ ထြက္ေပါက္ရွာၾကပါတယ္။ ဒါကေတာ့ တရားဥပေဒနည္းလမ္းအရ ေျဖရွင္း ေပးဖို႕ေတာင္းဆိုလာၾကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

အခုလို တရားဥပေဒနည္းလမ္းနဲ႕ေျဖရွင္းဖို႕တိုင္ၾကားတဲ့အခါ အမ်ဳိးသမီးေတြကို ရပ္ရြာထဲမွာ အျမင္မၾကည္တာ ေတြ၊ ဖယ္္က်ဥ္တာေတြရိွေနတယ္လို႕ ဖယ္ခံုေဒသခံအမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးျဖစ္သူ မမိုးက ေျပာပါတယ္။

“တရားဥပေဒအတိုင္း သြားခ်င္တယ္ဆုိရင္ က်မတို႕က သူတို႕နဲ႕သြားညိွႏႈိင္းတယ္။ အဲဒီခါက်ရင္ သူတို႕က ဒိီ အမ်ိဳးသမီးကို လံုး၀အျမင္မၾကည္ေတာ့ဘူး။ သူတို႕ရဲ႕အမိန္႕ကို လြန္ဆန္တယ္။ သူတို႕ဆံုးျဖတ္တဲ့အတိုင္း လက္ခံရမွာကို ဘာလို႕တဆင့္ထပ္တက္လဲ စသျဖင့္ေပါ့။ သူတို႕က ကာယကံရွင္ရဲ႕ စိတ္ဆႏၵကို မေမးဘူးေလ။ ဒီအတိုင္း ဆံုးျဖတ္လိုက္ေတာ့ ကာကယံရွင္အတြက္က တရားမွ်တမႈ  မရိွလို႔ တဆင့္တိုင္ၾကားခ်င္လည္း ဒီမိန္း ကေလးကို အျမင္မၾကည္ေတာ့ဘူး။ ဖယ္က်ဥ္ခ်င္ၾကတယ္”

ဒါေပမယ့္ အလွမ္းေ၀းတဲ့ေဒသေတြအတြက္ ဥပေဒရဲ႕အကာအကြယ္ကိုလည္း လက္လွမ္းမမွီၾကေသးပါဘူး။ တ ဖက္က အၾကမ္းဖက္တဲ့အမ်ိဳးသားဟာ ေငြေၾကးအာဏာတစံုတရာ ရိွခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တိုင္ၾကားတဲ့ အမ်ိဳးသ မီးအတြက္ အခက္အခဲပုိျဖစ္ေစပါတယ္။

တရားရံုးေရာက္သြားတဲ့အမႈေတြက အခ်ိန္ၾကန္႕ၾကာတာေတြရိွသလို တရားစြဲဆိုတာက အၾကမ္းဖက္ခံရတဲ့ အ မ်ိဳးသမီးျဖစ္ေနေပမယ့္ တရားခံအမ်ဳိးသားက ေငြေၾကးအင္အားေတာင့္တင္းတဲ့အခါ အယူခံအဆင့္ဆင့္၀င္တာ ေတြေၾကာင့္ အမႈကို ဆက္သြားဖို႕အတြက္ အမ်ိဳးသမီးေတြမွာ အခ်ိန္ေတြ ေငြေၾကးေတြ ကုန္က်ခံရျပန္ပါတယ္။

အမႈကို ကူညီေထာက္ပံ့ေပးေနတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြအေနနဲ႕လည္း အမႈတခုတည္းကို အခ်ိန္ၾကာၾကာနဲ႕ ေငြ ေၾကးမ်ားစြာ ေထာက္ပံေပးဖို႕ အခက္အခဲေတြရိွတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကယန္းေဒသမွာျဖစ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြအေပၚ အၾကမ္းဖက္မႈေတြဟာ တရားဥပေဒနဲ႕ ေျဖရွင္းဖို႕အ တြက္ အတားအဆီးေတြရိွေနသလို ရိုးရာဓေလ့နည္းလမ္းေတြနဲ႕ ေျဖရွင္းမႈေတြအေပၚ လိုက္နာက်င့္သံုးေနတာ ေတြကို ပေပ်ာက္ဖို႕အတြက္ အခ်ိန္မ်ားစြာ ေစာင့္ဆိုင္းရဦးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဓေလ့ဆိုကတည္းက အမ်ိဳးသမီးေတြကို တဆင့္နိမ့္ခြဲျခားထားတဲ့ အယူအဆေတြသာျဖစ္ၿပီး ကယန္းေဒသမွာ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ က်င့္သံုးေလ့ရိွတဲ့ ေခတ္နဲ႕မေလ်ာ္ညီေတာ့တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြအေပၚ တရားမွ်တမႈ မရိွတဲ့ ဓေလ့အစြဲအလမ္းေတြ ပေပ်ာက္ဖို႕အတြက္ ကယန္းအမ်ိဳးသမီးထုေတြကလည္း ဆက္လက္ၾကိဳးစားသြားမွာ ျဖစ္ တယ္လို႕ ကယန္းအမ်ိဳးသမီးအစည္းအရံုးရဲ႕ တြဲဖက္အတြင္းေရးမွဴး မူအန္ဂ်လာက ေျပာပါတယ္။

“က်မတို႕အေနနဲ႕ကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးေတြကိုလည္း လူလို႕ပဲျမင္ဖို႕ေပါ့။ ၿပီးေတာ့တရားမွ်တမႈအေပၚ အေျခခံၿပီး ေတာ့ တခ်ိဳ႕ဓေလ့ေတြကို ျပင္ဆင္သင့္တယ္လို႕ျမင္တယ္။ သူတို႕က ႏွစ္ရာနဲ႕ခ်ီၿပီး ဒီဓေလ့ကို က်င့္သံုးလာၿပီး ေတာ့မွ လက္ခံထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္မို႕လို႕  သူတို႕အေနနဲ႕ အရမ္းလည္း ယံုၾကည္မႈေတာ့ ျပင္းထန္ေနမွာပဲ။ အကုန္လံုး ဓေလ့အားလံုးကို မဆိုလိုဘူး။ အမ်ိဳးသမီးေတြအေပၚခြဲျခားထားတ့ဲ ဓေလ့ေတြကိုပဲေပါ့။ ျပင္ဆင္ႏိုင္ ဖို႕အတြက္ကလည္း က်မတို႕အမ်ားၾကီး ဆက္ၾကိဳးစားၾကရမယ္..”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

ေရကာတာ ရပ္တန္႔ေရး လႈပ္ရွားသူ ေရႊ႔ေျပာင္းဒုကၡသည္ မိသားစုမ်ား ကုမၸဏီေထာက္ပံ့မႈ ျဖတ္ခံရ

ဆိုင္း(HI)။ ၂၇၊ ဇြန္၊၂၀၁၄။ ျမစ္ဆံုေရကာတာ လံုး၀ရပ္တန္႕ေရး လႈပ္ရွားမႈတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေရႊ႕ေျပာင္း ေဒသခံအမ်ဳိးသမီး (၂) ဦးႏွင့္ မိသားစု၀င္ (၁၈) ဦးကို (CPI)